Mobbing w pracy to długotrwałe oraz uporczywe nękanie konkretnego pracownika. Może ono mieć na celu poniżenie, zastraszenie lub po prostu ośmieszenie danej osoby. Nie podlega żadnej dyskusji fakt, że jest to forma przemocy psychicznej, która może również przybrać formę fizyczną. Nigdy nie powinno się lekceważyć tego typu zachowań u pracodawców.
Jako kierownik zespołu handlowców również możesz być poddany mobbingowi. W końcu też masz nad sobą przełożonych, którzy mogą na Tobie stosować tego typu techniki. Szalenie ważne jest to, żeby reagować na tego typu zachowania, aby się nie rozprzestrzeniały dalej. Jednak, aby to zrobić, musisz wiedzieć, w jaki sposób rozpoznać mobbing. Podpowiemy Ci to w naszym artykule.
Czym jest mobbing?
Jest to działanie albo zachowanie, które jest skierowane przeciwko danemu pracownikowi. Polega na długotrwałym oraz uporczywym nękaniu albo zastraszaniu pracownika. Może to wywoływać u niego uczucie zaniżonej oceny przydatności zawodowej, może go również ośmieszać. Niekiedy jest to izolowanie albo nawet wyeliminowanie danej osoby z zespołu współpracowników.
Tego typu zachowania zawsze należy zgłaszać do odpowiednich organów. Jako pokrzywdzona osoba możesz liczyć na otrzymanie zadośćuczynienia w formie pieniężnej za poniesioną krzywdę, a także odszkodowanie, które wynosi przynajmniej minimalne wynagrodzenie za pracę, jeżeli mobbing był powodem, dla którego z niej zrezygnowałeś.
Wiele sytuacji zakrawających o mobbing może nie do końca być rozpoznawanych przez poszkodowanego.
Świadomość pewnych zachowań jest w tym wszystkim jest bardzo ważna.