Spotkania handlowe nie muszą być stresujące
Kierownik zespołu handlowców » Spotkania handlowe nie muszą być stresujące
Jeżeli pracujesz jako kierownik zespołu handlowców, na pewno niejednokrotnie spotkałeś się z wieloma stresującymi sytuacjami, które wprost Cię paraliżowały. To może się zdarzyć również podczas spotkania handlowego. Przekonaj się, co zrobić, aby uniknąć takich sytuacji.
Kierownik zespołu handlowców musi być pewny siebie, odważny, a także bezkompromisowy. Ponadto często wykonuje on swoje obowiązki pod dużą presją czasu, co jest dodatkowym czynnikiem stresogennym. Mimo odpowiednich predyspozycji, każda osoba może się zestresować, co sprawi, że spotkanie handlowe może zamienić się w prawdziwą porażkę. Przekonaj się, co zrobić, aby uniknąć takich sytuacji.
Spokój przede wszystkim
Jako kierownik zespołu handlowców zawsze musisz zachować spokój i opanowanie. Dotyczy to każdej sytuacji, nawet bardzo intensywnego i stresującego spotkania z niezwykle ważnym klientem. Aby czuć się pewnie i nie dać się zbić z tropu pytaniami, poświęć czas na odpowiednie przygotowanie się do spotkania. Co to oznacza? Dobrym pomysłem jest dokładne przeanalizowanie sytuacji. Zrób wszystko, aby odpowiadać rzetelnie na pytania swojego klienta. Jeżeli nie znasz odpowiedzi, po prostu jej poszukaj. Możesz uprzejmie odpowiedzieć swojemu klientowi, że potrzebujesz chwili czasu na to, aby zweryfikować swoją wiedzę. Możesz wtedy zadzwonić do osoby, która odpowie na określoną wątpliwość.