Dla kierownika zespołu handlowców kontakt z klientem to bułka z masłem
Kierownik zespołu handlowców » Dla kierownika zespołu handlowców kontakt z klientem to bułka z masłem
Kierownik zespołu handlowców musi swoją wiedzą oraz doświadczeniem nieustannie wspierać zespół handlowców. Bardzo często wiąże się to z profesjonalną obsługą klientów biznesowych.
Do obowiązków osoby na tym stanowisku należy właśnie obsługa kluczowych transakcji w dziale handlowym. Kierownik powinien opracowywać plany sprzedaży i sprawować nadzór nad ich realizacją. Musi oczywiście ciągle wspierać oraz motywować podległy sobie zespół handlowy oraz wspomagać ich w rozwoju zawodowym. Oczywiście powinien także monitorować jakość obsługi klienta oraz sporządzać okresowe raporty wyników swojego zespołu. Codziennie także musi prowadzić odprawy oraz ewaluacje podległego sobie działu.
Jednym z głównych wymagań względem kandydatów na to stanowisko jest nienaganny kontakt z klientem. Dla osoby na tym stanowisku komunikacja interpersonalna powinna być chlebem powszednim. Warunkiem koniecznym bardzo często jest także posiadania minimum dwuletniego doświadczenia na takim samym lub podobnym stanowisku. Kierownik zespołu handlowców powinien doskonale organizować pracę własną oraz podwładnych sobie osób. Oczywiście musi mieć także bardzo wysokorozwiniętą kulturę osobistą.